"I believe very strongly that when it comes to desire, when it comes to attraction, that things
are never black and white, things are very much shades of grey." -Brian Molko

mandag 7. mai 2012

When in Rome, do as the Romans do


I dag kom et av mine livs største drømmer enda ett hakk nærmere å bli realitet. Det er litt uvirkelig.

Min kjære har i dag bestilt flybilletter, og den 24/7-12, lander vi på flyplassen i byen som har bl.a. dette å by på

Pisa, Toscana, Italia!

For meg har det veldig lenge vært en kjempestor drøm å skulle dra til Italia. Jeg vet ikke hvorfor, hva som fenger meg så innmari. Jeg har ikke så innmari peiling på Italia sånn generelt. Men jeg har en knapp på arkitektur, historie, kunst, språket, maten og vinen. Hvor fantastisk!?

Vi har ikke bestilt hoteller enda, men vi har en ca. plan på hva vi skal gjøre. Tre-fire dager i Pisa, ta toget videre til Firenze (ca. 1t) og muligens bli der én natt:

Firenze. Har ikke ord for hvor vakkert jeg synes dette er!

Så beveger vi oss ut av Toscana og videre med toget (ca. 1,5t) til Roma. Roma liksom! Roma må man ha med seg! Colosseum, Pantheon, Spansketrappene og alle andre store fantastiske historiske bygningene og plassene.
Jeg trivdes ikke så veldig på VGS da jeg hadde en kort tur innom, men det var ett fag som fanget meg så veldig på Formgiving; Kunsthistorie. Jeg må nok lese meg litt opp på dette før vi reiser, ja!

Også er det shopping, da. Etter hva jeg har forstått, er Roma et shoppingmekka! Spørs nok om dette ikke bli så veldig prioritert for min del, da jeg ikke er så innmari interessert i hverken designklær eller annet dyrt, men det er fint å få med seg, om ikke annet!

”The Vatican seen past the Tiber River”

Så har vi altså planlagt tre dager i Roma, før vi toger tilbake til Pisa igjen. Så videre til Livorno og ut på øyen Elba. Her blir det badeferie og kos i fire dager, før vi drar til Pisa igjen og hjemover.
Ah, fantastisk fint!

Isle of Elba, Italy

Kan mildt sagt ikke få sagt det nok hvor mye jeg gleder meg til dette! <3

1 kommentar:

  1. Gled deg masse! En fantastisk tur du har i vente. Italia er bare vakkert. Min kjære er halvt italiener og halvt portugisisk, så har vært mye i italia, spesielt siden han har leilighet i Roma (men nå holder til i sitt andre hjemsted, Portugal). Du kommer til å forelske deg i den byen. Det er jeg sikker på! Den er så vakker at det tar pusten fra en. Jeg elsker byen og gleder meg til å få det som et bosted om ikke så alt for lenge. Ønsker deg god tur i italia. Menneskene, kulturen, maten, vinen... ahhh.. Jeg er en italiener fanget i en norsk kropp, hehehe. Buona fortuna! Ciao :-)

    SvarSlett